top of page
  • Writer's pictureJenni

Uusi vuosi risteilijällä Dubaissa

Lähdimme Mumbaista kaksi päivää sitten ja saimme nauttia merellä auringosta ja laivan ravintola- ja aktiviteettitarjonasta ennen uutta vuotta. Celebrity Contellation saapui uuden vuoden aattona Dubaihin Port Sajediin satamaan keskustan tuntumaan. Laiva oli Dubaissa yhteensä kaksi yötä, milloin laivasta oli mahdollisuus käydä omaan tahtiin maissa tutustamassa kaupunkiin tai osallistua laivan järjestämiin retkiin.

Uuden vuoden aatto alkoi tavallista juhlavammin meidän osalta a la carte aamiaisella laivan pääruokasalissa. Ruuat tilattiin menusta ja pöytiin palvelu pelasi. Tilasimme alkuun hedelmälautaset, tuorepuristettua appelsiinimehua ja cappucinoa. Sitten jatkoimme aamiaista Egg Benedicteillä ja lopuksi nautimme vohveleita hillolla ja kermavaahdolla. Erikoisaamiaiset laivalla sisältyvät myös risteilyn hintaan ja ruoka oli taas todella hyvää.

Uuden vuoden aattona oli tyyni ja aurinkoinen keli. Laiva saapui vasta iltapäivällä Dubaihin, eli aamiaisen jälkeen olikin mukava lähteä allasalueella rentoutumaan ja lukemaan kirjaa. Pikku hiljaa ihmisia alkoi kerääntyä enemmän laivan kannelle , kun Dubain kaupungin korkeimmat talot alkoivat erottua horisontissa.

Laivan satamaan saapumisen jälkeen oli mahdollisuus käydä maissa ja osa matkustajista oli menossa juhlimaan uutta vuotta Dubain keskustaan. Mekin kävimme päivällä maissa, mutta illan päätimme viettää laivassa. Kuulimme, että keskustassa olisi osa teistä suljettu liikenteeltä ja Dubain julkinen liikenne ei toimi satamaan saakka. Emme halunneet lähteä tungokseen keskustaan , vaan päätimme ottaa rennosti alkuillan ja juhlia vuoden vaihtumista laivalla, koska juhlathan olisivat meiltä hissimatkan päässäa. Jo päivällä laivalla aisti, että jotain erityistä tapahtuu illalla ja henkilökunta puuhasteli innoissaan normaaliakin leveämpi hymy huulillaan.

Illan aloitimme laivan Marttini bar: ssa ja siellä tunnelma katossa oli jo katossa, kun sinne saavu sinne. Baarimikot laittoivat parastaan ja baarissa oli myös DJ nostattamassa juhlatunnelmaa. Nautimme Martinit ja suuntasimme tämän jälkeen illallissaliin nauttimaan uuden vuoden juhlaillallista. Saimme heti pöytään saapuessamme juhlahatun ja ”tiaran”.

Juhlamenu oli loistava, paljon vaihtoehtoja joita harvoin saa nauttia. Aloitimme shampanjalla ja kampasimpukoilla, väliruokana oli graavilohta ja pääruokana kokonainen hummeri, sekä lisäannoksena pyynnöstämme hieman lammasta. Ruoka oli vieläkin parempaa kuin aikaisemmin risteilyllä. Jälkiruuaksi saimme ihanan kuohkeaa pavlovaa, cafe macciatoa ja sambucaa. Koko juhlaillallisen ruuat sisältyivät myös risteilyn hintaan, kuten kaikki muutkin ruuat laivalla. Kyllä tämän illallalisen jälkeen jaksoi lähteä katsomaan uuden vuoden vastaanottoa laivan kannella ja nauttimaan Dubain ilotulituksista.

Saapuessamme illallisen jälkeen laiva allasalueelle huomasimme, että kansi oli raivattu kaikista aurinkotuoleista ja upeat jääveistokset oli tuotu lavalle. Jääveistoksessa oli vuosiluku 2018 ja tämä vaihdettiin puolenyön jälkeen 2019 jääveistokseen. Laivan mahtavasti valaistulla kannella DJ soitti musiikkia ja ihmiset tanssivat. Tarjoilijat tarjoilivat kuohuvaa kaikille ja ihmiset kerääntyivät kellon lähentyessä puolta yötä laivan yläkannelle. Sieltä pystyi hyvin seuraamaan Burj Khalifan upeaa valotaideteosta missä oli lukemattomia ilotulitteita. Pääset näkemään videoshow tästä mitä saimme ihailla laivan kannelta <3 Kannattaa katsoa loppuun saakka!

Uuden vuoden vietto ristelijällä oli minulle uusia kokemus ja ilta oli todella onnistunut. Tunnelma oli mahtava, kansainvälinen ja iloinen. Mikä kruunasi kaiken, oli se ettei ryysistä ollut missään vaiheessa baarissa tai kannella ja hyttiin pääsi helposti nukkumaan kun oli tarpeeksi juhlittu. Onkohan vanhuus jo yllättänyt, kun laatu ja mukavuus nousevat kriiteereissä juhlinnan suhteen korkeimmalla? Varustamo oli todella panostanut siihen, että meillä oli ikimuistoinen ilta ja kaikki toimi loistavasti. Juhlat jatkuivat aamuun saakka laivan discossa ja allasalueella. Suosittelen, vaikka seuraavana aamuna oli haasteita päästä sängystä ylös ajoissa kaupunkikierrokselle ;)